Klachten

Klachten over je verzekeraar, klachten over schade-experts, klachten over onderzoekers. Helaas komt dit regelmatig voor. Zeker na grote schades waar het om grote(re) belangen gaat.
Voorkom klachten door direct na de schade een eigen contra-expert in te schakelen. Mochten er al klachten zijn dan kan Coolen Expertise jouw helpen als jouw eigen contra-expert.
Samen met jou inventariseert Coolen Expertise klachten die je hebt over de schaderegeling en/of de schadehoogte. Hierna beoordelen we de polisvoorwaarden en kijken waar je recht op hebt. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend advies.

Kun je na klachten een contra-expert inschakelen?

Ja, maar klachten voorkomen is beter. Dus adviseren we je om direct na de schade al Coolen Expertise te raadplegen. Je hebt het recht om direct na schade een eigen expert in te schakelen dit voorkomt klachten.

Het kan ook later als je klachten hebt. Verzekeraars laten schades altijd onderzoeken en taxeren door eigen deskundigen. Dat kan leiden tot verschil van inzicht met jou als verzekerde. Als je het niet eens bent met de gang van zaken, standpunten van de schade-experts en/of de schadebepaling dan mag je altijd bij dit soort klachten zelf een eigen deskundige inschakelen.

Is het voor de verzekeraar niet verleidelijk de kosten altijd lager in te schatten?

Dat klinkt logisch. Zelf beweren verzekeraars dat dit niet zo is. Natuurlijk wil een verzekeraar zijn klanten vanwege klanttevredenheid helpen. Maar wat niet weet, wat niet deert. Krijg je echt waar je recht op hebt? Klopt de uitleg van de waardebegrippen uit de polis? Staan in de kleine lettertjes meer zaken waar je recht op hebt? Kortom na de schaderegeling heb je misschien geen klachten, sterker nog je bent mogelijk dik tevreden.

Maar ben je dat ook nog als je weet waar je écht allemaal recht op hebt en dat niet hebt ontvangen. Heb je nog steeds geen klachten als blijkt dat het proces en de gemaakt keuzes veel anders hadden gemogen? Contra-experts van Coolen Expertise zorgen voor nog meer tevredenheid.

In dit artikel van de consumentenbond vind je een paar bijzonder kosten die zijn meeverzekerd. Vaak zijn er nog meer kosten meeverzekerd.

Er zijn toch ook wel voorbeelden te noemen waarbij een verzekeraar moeilijk doet?

Onder het mom: “kritisch zijn en de premie voor anderen laag houden” kunnen verzekeraars erg moeilijk doen. Natuurlijk moet fraude aangepakt worden echter dit mag niet ten koste gaan van normale verzekerden. Helaas begint “fraudebestrijding” te vaak een negatieve invloed op schaderegelingen te krijgen en is het soms een doel op zich. Steeds vaker worden onschuldige verzekerden na een schade aangepakt als een mogelijke fraudeur.

Dit soort klachten worden vaak afgewimpeld met klachteninstituten en gedragscodes, echter al het je overkomt zit je met de problemen. Het is dan goed om te weten dat je als verzekerde rechten hebt. Coolen Expertise weet precies wat die rechten zijn en begeleiden je door dit negatieve proces.

Na Klachten Coolen Expertise bellen

Neem vrijblijvend contact met ons op als je klachten hebt. We staan voor je klaar om jou schaderegeling te beoordelen.

 

Welke schade heb je?

Stel gerust je vraag aan ons!

Heb je vragen of wil je graag een afspraak maken? Neem dan telefonisch contact met ons op of stuur ons een e-mail bericht.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×