Klant aan het woord: Keurslager Megens Eindhoven

Onder een dikke laag roet blonken de vitrinekasten nog van nieuwheid

In de nacht van 5 december 2018 ontstond brand in de slagerij van Danny Megens. Kortsluiting. Hoewel de brandweer er snel bij was, kon niet worden voorkomen dat de werkplaats en de winkel volledig door brand en roet beschadigd werden. De winkel van de slagerij was nét weer open na een grondige renovatie. Onder de dikke laag roet blonken de vitrinekasten nog van nieuwheid…

Binnen enkele uren na de brand was Maik Vaneker, expert van Coolen Expertise, aanwezig. “De assurantietussenpersoon van Danny benaderde ons met de vraag of we bij deze schade als contra-expert wilden optreden. Uiteraard zijn we zo snel mogelijk naar Eindhoven gereden.” Al snel bleek dat zowel de werkplaats als de winkel volledig verwoest waren door de brand en het roet.

Ruim een jaar later bezoeken we Danny in zijn prachtige slagerij. Het ziet er mooi en gezellig uit, ruikt er heerlijk naar gegrilde spareribs en bij het zien van de vitrines loopt het water je in de mond. Een mooi moment om samen terug te kijken op de intensieve periode na de brand.

“Een draaimolen van emoties”. Zo omschrijft Danny de maanden na de brand: “Het viel mij op dat het eigenlijk best goed geregeld is in Nederland. Tijdens de eerste uren en de dagen na de brand ben ik goed begeleid door instanties. Zelf had ik gélukkig geen ervaring, maar dat betekent wel dat je anderen volledig moet vertrouwen om het goed voor jou te regelen.”

Een voorbeeld van het vertrouwen was bij het inschakelen van zijn contra-expert. Coolen Expertise werd ingeschakeld mede op het advies van zijn assurantietussenpersoon. “Mijn tussenpersoon bij de Rabobank had goede ervaringen en zei: ‘Coolen moet je hebben!’ En daar ben ik nog steeds heel blij mee.

Zonder contra-expert was ik sowieso volledig ondergesneeuwd door alle partijen.” Danny had zelf ook meteen een goede klik met Maik, de expert van Coolen Expertise. Hij typeert de samenwerking als ‘persoonlijk’. Zoals hij zelf met een mooie metafoor toelicht: “Iedereen heeft zijn eigen deskundigheid en daar moet je gebruik van maken. Wanneer er hier in de winkel een klant komt met een vraag over een recept, weet ik welk vlees ze daarvoor moeten gebruiken. Zo weten de experts van Coolen Expertise precies aan welke knoppen ze moeten draaien in het schaderegelingsproces.

Maik was vanaf het begin heel duidelijk. Hij heeft mij de keuzes voorgelegd, geadviseerd en vervolgens gerealiseerd.” Financiële onduidelijkheid In het begin was voor Danny de hoofdzorg of hij net na de brand zijn personeel nog kon betalen. Een begrijpelijke zorg van een ondernemer waarvan net zijn hele winkel brand letterlijk in rook is opgegaan. “Van het salaris dat ik mijn mensen betaal, zijn hele gezinnen afhankelijk. Na de brand was het onduidelijk hoe het financieel allemaal in elkaar zat. Gelukkig konden de experts van Coolen Expertise en mijn tussenpersoon mij snel geruststellen: alles was goed geregeld in de polis. Ook nu achteraf kan ik gelukkig zeggen dat ik er financieel niet slechter van ben geworden”.

Na maanden van schaderegeling en herbouwen, staat alles weer op de rit en is het tijd voor bezinning. Zoals hij met alles doet, probeert Danny ook van de brand het positieve te blijven zien. “Ik sta bewuster in het leven en besef mij iedere dag nog meer hoe in één moment alles anders kan zijn…

Daarnaast ben ik wel relaxter geworden. Voor de brand was ik echt heel veel aan het werk. Ook toen we in de wederopbouw na de brand zaten, ben ik echt heel, heel, heel druk geweest. Ik werk nog steeds hard, maar neem nu wel meer en op tijd rust. Alles is op orde, ik heb vertrouwen
in al mijn mensen. Daardoor kan ik er zelf relaxter in staan en op tijd de ontspanning opzoeken”.

Tot slot vragen we Danny als grillspecialist en inmiddels ook ervaringsdeskundige op het gebied van vuur en brand, of hij zijn steak nu liever in de pan of met open vuur gegaard wil hebben. Lachend: “Uit de pan dan. Maar nog liever uit de oven!”

blank

De Coolen Expert

Neem contact op met onze experts.

blank

drs. M. (Maik) Vaneker

06 51 24 02 52

Gerelateerde artikelen

blank

Onze kosten?

Niet tevreden is niet betalen! Wij zijn ervan overtuigd dat wij zoveel meerwaarde voor jou realiseren, dat jij de eventuele minimale kosten graag voldoet.
Graag leggen we je uit hoe dit werkt.

Lees meer
blank
Niet tevreden is niet betalen! Wij zijn ervan overtuigd dat wij zoveel meerwaarde voor jou realiseren, dat jij de eventuele minimale kosten graag voldoet.
Graag leggen we je uit hoe dit werkt.
blank

Stel gerust je vraag aan ons!

Heb je vragen of wil je graag een afspraak maken? Neem dan telefonisch contact met ons op of stuur ons een e-mail bericht.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws.

Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×